woensdag 23 september 2009

# Ding 18: LibraryThing: dat is helemaal mijn ding!

Het was me al voorspeld door een goede collega: dit zou ik leuk vinden. En ja dat klopt, heerlijk vind ik dit. Eigenlijk snap ik niet dat ik het niet eerder uit mezelf ontdekt heb! In no time had ik een 20-tal boeken toegevoegd. Doordat bij ieder boek op de hoofdpagina meteen een lijstje stond met aanbevelingen, ging ik gemakkelijk van het ene boek naar het andere. Hierbij heb ik me wel beperkt tot die boeken die ik ook daadwerkelijk in mijn fysieke boekenkast heb staan. (Kwam er overigens achter dat die ook wel weer eens gereorganiseerd mag worden. Ooit zat daar echt systeem in, maar dat is al een tijdje zoek). Heb me nu bovendien nog beperkt tot de Nederlandse literatuur, dus geen Stieg Larsson met Mannen die vrouwen haten,
Tatiana de Rosnay met Haar naam was Sarah of Paolo Giordano met De eenzaamheid van de priemgetallen. Dat is voor een volgende keer.

Dat Knielen voor een bed violen van Jan Siebelink bij 455 leden geregistreerd staat, verbaasde me niet. Maar dat Snijpunt van Nelleke Noordervliet maar bij 32 leden stond vond ik wel erg weinig.

Ik vond het ook leuk om even bij mij In de buurt te kijken. Daar vond ik selexyz gianotten, boeken rond het paleis en gelukkig ook BMB. Helaas wel twee keer, daar moeten we misschien iets aan doen? De ene is toegevoegd door Sophies_choice ons volgens mij wel bekend en de andere door strijkregel, dit zei mij niets, wie wel? Hier stond ook de URL van onze website niet goed vermeld waardoor de link niet werkte. Dat is weer een nadeel van zoiets vind ik. Iedereen kan blijkbaar zo'n plek opvoeren waardoor je er geen controle over hebt. Misschien moeten we als afdeling M&C toch kijken wat we hier aan kunnen doen.

Zag ook dat je evenementen kunt toevoegen. Dus als ze binnenkort op de BMB-website staan activiteiten als het literaire café met Herman Koch in Goirle en een paar van Nederland Leest maar eens opvoeren en linken, eens kijken wat er gebeurt.

En tot slot heb ik natuurlijk de widget toegevoegd aan mijn blog, want zoals gezegd: dit is helemaal mijn ding!

2 opmerkingen:

anja zei

Voor dit ding ben je dus warm gelopen... mooi en je hebt een mooie toepassing gevonden voor de bieb: een mooie plek om evenementen te plaatsen

c'est moi zei

Leuk, die widget!