maandag 21 september 2009

# Ding 16 You tube e.d

Ook You tube was voor mij niet nieuw. Met twee kinderen van 13 en 9 kan dat ook bijna niet.
Dochter van 13 gebruikt You tube als haar persoonlijke muziekzender: hoezo één keer in de week toppop op tv en dan maar hopen dat je favoriet voldoende gestegen is om vertoond te worden? Gewoon 10x achter elkaar je favoriete clip bekijken en daarna de karaokeversie om mee te zingen. En als ze online voor school moet werken staat op een tabbladje op de achtergrond You tube voor de muziek.
Zoon van 13 zoekt behalve zijn favoriete artiesten en hits van het moment vooral heel veel star wars gevechten en bloopers.
Heel veel fun dus.
Zelf heb ik er niet zoveel mee voor de fun, hooguit eens een filmpje voor op mijn hyves van mijn favoriete nummer en/of artiest of van een concert waar ik zelf bij was. Dus het principe van de embedded code was mij al wel bekend,. Nu even kijken of het ook in dit blog lukt. Daarvoor grijp ik weer terug op het Beagle-project van de VPRO. Gisteren de uitzending maar half gezien, dus of woensdag op de BRT in de herkansing of natuurlijk via uitzending gemist. Voor wie het nog niet kent, is hier de trailer.



Recent heb ik ook kennis gemaakt met vimeo.com. Een fotograaf die ik leerde kennen, vertelde me dat hij daar filmpjes op plaatst die hij eigenlijk maakt voor zijn eigen website maar zo ook verder met anderen wil delen. Zo deelt hij zijn Photoshop kennis, super vind ik dat! Kijk maar eens.

En via Anja op BiebLies WebLog de interviews bij de innamebalie van bibliotheek Rotterdam op bieb010marketing.

2 opmerkingen:

marlies zei

Dan maak ik je vast ook heel blij met deze tip.

En wat vind je van filmpjes op onze bibliotheekwebsite? Bijvoorbeeld informatieve filmpjes over onze producten en diensten. Kijk maar 'ns naar 'n Library Minute op Librarychannel. Of... wat zou je denken van een kort instructie-filmpje in onze catalogus?

DigiDenise zei

Had ik eens een keer geen zin om de link naar de directe bibliotheek te leggen, is de vraag natuurlijk onvermijdelijk. Eigenlijk geldt hiervoor wat mij betreft hetzelfde als voor podcasts: omdat ik vind dat als je het doet je het toch professioneel moet doen en geen houtje-touwtje werk moet leveren. Want de Library Minute filmpjes lijken misschien wel simpel maar volgens mij is het meestal zo dat wat eenvoudig lijkt heel moeilijk te maken is. Maar dat wil niet zeggen dat het niet het proberen waard is. Heb je overigens mijn demo voor Kompas wel eens gezien? Was geen echt filmpje maar wel een instructie met schuivende pijltjes.