donderdag 30 juli 2009

# Ding 7 Flickr verder ontdekken

Nou ik heb Flickr maar meteen verder ontdekt (heb tenslotte nog wat in te halen :-)).

Heb eerst even gekeken welke foto's er onder Google Maps bij het Koningsplein staan. En ik miste de bieb natuurlijk. Kijken of ik volgende week vanuit mijn werkplek even een goede buitenfoto van BTC kan plaatsen.

Met Flickr toys wat zitten spelen. Leuk maar zag nog niet direct toepassingen voor de bieb. Hoewel door wat foto's in een verticale of horizontale rij te plaatsen je wel een leuk effect krijgt. Mischien toepasbaar binnen de website? Klik hier voor wat probeersels.




Maar echt enthousiast ben ik over het maken van een cover flow. Dit lijkt me goed toepasbaar voor aanwinsten, toptitels, e.d. Ik heb als voorbeeld even wat afbeeldingen van Toptitels gebruikt, klik hier voor het resultaat. Dit lijkt me echt iets voor de website!

3 opmerkingen:

M@rja zei

Hey, die cover-flow is echt leuk! Ik ga serieus kijken hoe we die voor de Toptitels in kunnen zetten op de website; het enige 'probleem' hierbij is natuurlijk weer dat iemand het bij moet houden. Maar dat moet allemaal te regelen zijn...

supertrol zei

Dat ziet er inderdaad mooi en professioneel uit. Zou echt goed zijn als dit echt toegepast zou kunnen worden op de website.

marlies zei

Mooie presentatie met Coverflow en als we de titels dan linken aan de detailpagina's in de catalogus kan de gebruiker ze direct reserveren. Dat zou helemaal super zijn! Toch?

@ Marja: dit lijkt me geen 'probleem' maar gewoon een (nieuwe) taak die de oude manier van presenteren vervangt.