woensdag 29 juli 2009

# Ding 6: Flickr

Daar ben ik weer! En ik heb Flickr ontdekt. Ik kende het natuurlijk al voor het zoeken van foto´s maar heb nu ook foto´s geplaatst. Ik ben dus gegaan voor oefening b. Dit vooral omdat we het binnen de afdeling M&C al langer hebben over het opzetten van een beeldbank en me dit dus de meest voor de hand liggende oefening leek.

Ik heb gebruik gemaakt van een aantal foto's die ik ooit samen met twee collega's gemaakt heb in de (nog niet gerestylde!) bieb. Ze geven de basisfuncties weer: zoeken, lezen, computeren, e.d. Ik heb ze natuurlijk in een set geplaatst.Het zijn niet de meest spannende en dus ook niet de meest actuele foo's maar het ging nu om de oefening toch? Nieuwsgierig? Kijk dan hier.


Voor een stichting waar ik als vrijwilliger dingen voor doe, werk ik al ± 2 jaar met Mijn Album en ik moet zeggen dat ik daar ook goede ervaringen mee heb.


Volgens een collega is Picasa voor ons handiger dan Flickr voor het opzetten van een beeldbank maar ik heb van heel lang geleden (echt uit de begintijd dus waarschijnlijk nog vol kinderziektes) slechte ervaringen met Picasa dus ben daar (nog) niet aan begonnen. We moeten samen de voors en tegens van de diverse systemen maar eens op een rij zetten en dan een keuze maken.

Nu nog even uitvinden hoe ik de links aan de plaatjes kan koppelen in dit blog want waarom dat niet lukt is me een raadsel....

1 opmerking:

marlies zei

Fijn dat je er weer bent en door te 'spelen' met een beeldbank doe je inderdaad handige ervaring voor de praktijk op. Er staan overigens ook foto's van BMB op Flickr.

Info over afbeeldingen plaatsen via Flickr vind je hier. Maar je kunt ook een Flickr Badge maken en embedden in je blogpost (of sidebar).

Welke photosharing-site handiger is, hangt vooral af van wat je ermee wil, denk ik. En een kwestie van uitproberen;-) Zo hebben wij op de BMB-netvibes (ja, die bestaat ook) bijvoorbeeld een widget met de laatste ge-update Flickr-foto's.